Bono Social, consumidor vulnerable i altres mesures de protecció

Bono Social, consumidor vulnerable i altres mesures de protecció

Qui pot acollir-se al Bono Social?

  • Punts de subministrament de menys de 3 kW
  • Famílies nombroses
  • Unitats familiars amb tots els membres en atur
  • Pensionistes amb pensió mínima

Normativa bàsica

  • RDL 7/2016, pel qual es regula el mecanisme de finançament del cost del Bono Social i altres mesures de protecció al consumidor vulnerable d’energia elèctrica.
  • RD 897/2017, de 6 d’octubre, pel qual es regula la figura del consumidor vulnerable, el Bono Social i altres mesures de protecció per als consumidors domèstics d’energia elèctrica.
  • Ordre ETU / 9431 / 2OI7, de 6 d’octubre, per la qual es desenvolupa el RD 897/2017.
  • Resolució de la CNMC de 20 de desembre de 2016. per la qual s’aproven els formats dels fitxers d’intercanvi d’informació entre distribuïdors i comercialitzadors d’energia elèctrica i de gas.

 

Categorització consumidor vulnerable i descomptes Bono Social

  • Persones físiques
  • Vivenda habitual
  • PVPC
  • Potencia inferior a <10 kW

 

Categorització de consumidors

– Consumidor vulnerable

consumidor vulnerable

consumidor vulnerable

– Consumidor vulnerable sever

– Consumidor en risc d’exclusió social

Consumidor en riesgo de exclusión social

Consumidor en riesgo de exclusión social

 

Sol·licitud del Bono Social

  • Model amb aplicació telemàtica
  • Mitjans
    • Telèfon
    • Oficines COR
    • Fax
    • Correu electrònic
    • Correu postal
    • Pàgina web COR
  • Documentació
    • Declaració o declaracions de la renda de cada un dels membres de la unitat familiar
    • Fotocòpia NIF / NIE titular del punt de subministrament i, si s’escau, de tots els membres de la unitat familiar
    • Certificat empadronament en vigor (individual o conjunt)
    • Si és el cas, llibre de família o certificació full individual RC
    • Si és el cas, títol família nombrosa
    • Si és el cas, certificat Seguretat Social pensió mínima
    • En casi de concórrer circumstàncies especials (discapacitat igual o superior 33%, violència de gènere o condició víctima terrorisme), certificat emès per serveis socials.
  • Consentiment exprés
    • Titular
    • Restants membres de la família majors de 14 anys
    • A la comercialitzadora de referència
      • Temporalment, comprovació rendes
      • Tractament de dades personals
      • Recollir informació d’altres administracions.
  • Al MINETAD
    • Per accés a les Bases de l’Agència estatal de l’Administració

 

CONSUMIDORS AMB BONO SOCIAL ACTUAL

 

Renovació del BONO Social

  • Obligació del consumidor (excepte famílies nombroses) de sol·licitar el Bono social (antelació mínima 15 dies finalització del termini)
  • Obligació de la COR de recordar venciment en l’última factura abans del venciment del termini
  • Regularització de la factura en cas de pèrdua de condicions (PVPC)